marți, 8 mai 2012

Fata lui tata in 2040


E noapte. Suna telefonul. iPhone 34, cu thinkscreen. Sonerie oldie, o piesa de la Justin Bieber.
- Alo.
- Tata? Imi dai te rog parola, ca am cunoscut un baiat.
- Ai innebunit? Nici macar nu-l cunosc.
- I-am facut testul ADN si un RMN cu telefonul, i-am verificat cazierul pe facebook si e ok. Hai, te rooog...
- Stai ca inchid…
In 2040, Guvernul Boc 27 impoziteaza convorbirile mai lungi de 30s cu o suta de catralioane de lei pe secunda.
- Fata, acuma ma uitam pe Google Face View, ce cauti in barul ala infect, care n-are nici scanner la intrare?
- Tata, te rog, lasa-mi intimitatea in pace. Nu-i destul ca numai tu ai parola de la iCentura mea de Castitate?
- Bla, ti-am explicat care sint riscurile…
In 2040, numele au devenit scurte si onomatopeice (Ar, Ai, Blo, Bla, Bli, Boc, Cli, Cla, Cri) din cauza inteligentei tot mai reduse a populatiei, care lasa ginditul in grija computerelor. Singurele nume care au supravietuit sint Elena si Traian, istoricii punind asta pe seama puternicelor si nemuritoarelor mitologii greaca si romana.
- …Daca baiatul ala isi baga mufa in priza ta (la propriu; tatal nu folosea argoul – n.r.) si faceti din greseala un copil, stii noile masuri guvernamentale, nu?
- Nu, care-s?
- Ai o saptamina de odihna, dupa care o luna faci munca in folosul statului, pe santier la constructia de crese, sa-ti poti plati spitalizarea. Apoi te intorci la cele doua joburi. Au marit si rovinieta pentru carucioare si cica acum trebuie sa-i dai copilului chitanta de fiecare data cind alaptezi, ca altfel e frauda. La un an, copilul trebuie sa inceapa munca, ce poate si el, asamblat si dezasamblat de jucarii, dar pe carte de munca, nu pe drepturi de autor, ca nu creeaza nimic. Ai inteles, fata mea?
- Da, tati. Inchide, ca consumi, ne vedem acasa, noapte buna.
Bla ofteaza, apoi catre baiat:
- Ma, veste proasta: n-am parola. Incercam niste variante sau ne bagam la un film?

Sursa www.funkydonkey.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu